FAQ

FAQ

Her kan du lese deg til svar på vanlige spørsmål vi får fra våre kunder:

Oslo barnevaktformidling AS har eksistert i snart 30 år og er det eldste og mest etablerte firma i Oslo innen barnepass. Vi innehar den seriøsiteten og tryggheten som kreves. Vi har opp gjennom årene hjulpet tusenvis av familier med barnepass til sine barn. Vårt hovedmål i alle saker er trygghet og trivsel for både foresatte, barnepassere og ikke minst barna. Trygge rammer og gode relasjoner er vårt varemerke.
Vi er tilgjengelig for bestilling og informasjon på tlf. 22 60 20 22, men tar også gjerne imot henvendelser på e-post eller via kontaktskjema. Kom med opplysninger om hvilken type barnepass du ønsker, hvor mange barn og alder på barnet / barna, så vil vi svare på din henvendelse så raskt vi kan.

Barnepass er et personlig tjeneste, så vi ønsker i tillegg å snakke med deg på telefon underveis. For å kunne yte en best mulig service til deg og dine barn, legger vi vekt på personlig oppfølgning.

Både når det gjelder barnevakt og dagmamma vil du alltid møte den aktuelle barnepasseren først. Det er viktig at kjemien stemmer mellom barnepasser og foresatte / barn.

Formidling av barnevakt starter med at vi informerer om bakgrunn og erfaring til den aktuelle barnevakten. Om ønskelig vil vi arrangere et møte mellom dere. Vårt kontor vil alltid følge opp underveis, ønsker du å møte flere alternative barnevakter er det uproblematisk.

Fast barnevakt betyr rett og slett at du har en fast barnevakt tilknyttet deg, noe som er fordelaktig for alle parter. Det er ikke noe kriterium å ha behov for konkrete dager for å kunne tilknytte seg en fast barnevakt, dette gjelder også for deg med sporadiske behov for barnepass.
Vi tilbyr abonnement til våre kunder, hvor det kan velges mellom 3, 6 og 12 måneders abonnement. Du vil få din egne faste barnevakt som kan benyttes ubegrenset på ettermiddag, kveld og helg så lenge du er tilknyttet abonnementet. I tillegg vil du kunne få en erstatter for din faste barnevakt dersom det skulle hende at barnevakten din er utilgjengelig . Et abonnement betyr at du har en garanti for å ha barnepass når du har behov for det.
Det er ingenting vi legger så stor vekt på som det å ha fornåyde foreldre og barn. Vi har tilbudt våre tjenester i snart 30 år og har alltid hatt fokus på å tilby dyktige, ærlige og trygge barnepassere. Vi benytter oss kun av pålitelige barnevakter som innehar en bred erfaring innen barnepass. Men nå er det jo også slik at vi mennesker er forskjellige og en ting vi jobber mye med er personkjemi, den skal stemme både mellom de voksne og barna. Så dersom du har abonnement og skulle føle at du ønsker å skifte barnevakt , vil vi selvfølgelig gjøre dette uten omkostninger. 
Ja, det kan du! Det er ikke noe problem å bestille barnevakt for enkelstående behov. Vi anbefaler imidlertidig da at du ber barnevakten komme litt tid i forveien før du må dra. Dette fordi barna vi kunne bli litt kjent først og du vil kunne få gitt barnevakten all nødvendig informasjon.
Det varierer for barnevakt til barnevakt. Ta kontakt med oss, så får du et individuelt svar.
I den første tiden retter vi oppmerksomheten mot det mest grunnleggende: trygghet. Tilvenning til nytt miljø og nye situasjoner er en prosess som kan ta litt tid. Vi har forståelse for at det kan oppleves som vanskelig å overlate barnet sitt til mennesker en ikke kjenner. Man kan bli usikker på om man gjør det rette for barnet, og på om barnet vil få det godt og trives. Disse følelsene opplever de fleste foresatte, og hvis det kan hjelpe – snakk med dagmammaen eller oss om det. Samtidig vil det være viktig at dagmammaen slipper til. De voksne og barna vil skape et bånd mellom seg, og mange ganger er det sånn at tilknytningen skjer når ikke foresatte er tilstede. 

Det varierer fra familie til familie om hvor mange dager dere trenger til tilvenning. Snakk med dagmammaen for å bli enige om en plan 🙂